lördag 20 februari 2010



Tillbaks till fotokursen som jag nämde i förra inlägget. Här är vi på Centralen och tar de första trevande stegen med olika bländartal och exponeringstider. Helt klart syns det på bilderna att det är små bländartal alltså största gluggarna som jag använt och därmed är skärpedjupet starkt begränsat. Det är i alla fall inte de fotande tjejerna från kursen jag fokuserat på, tycks mer ha varit personerna som handlar i tobakshandeln. Tänk om man hade nyckeln till det där minnet som finns nånstans där i hjärnvinklingarna där all information hur jag tänkte vid foto tillfället finns lagrade. Det skulle vara hur kul som helst för mig idag om det gick, men den nyckeln vete f-n var den ligger nånstans. I dag ser ingen utav butikerna ut så här på centralen, nu är de öppna som snabbköp ungefär å det är väl det de är.

Inga kommentarer: