måndag 8 februari 2010


Det är mycket snö på våra tak nu, ett hus fick i fredags läckage. Starkt oroande naturligtvis, vi var fyra som hjälpte grannen att skotta rent på taket. Takets yta är lite drygt 113 kvm och snödjupet cirka 45 cm det blir ungefär 50 kubikmeter snö totalt och 12,5 kbm per skalle. Det kändes i min gamla kropp kan jag tala om, muskler jag inte kände till gjorde sig påminda och ville inte vara med om sån här snöskottning. Idag är jag dock fit for fight och ska ta mig upp på mitt eget tak för att skotta rent det från snö innan vi får töväder. Lätt att räkna ut att 50 kbm blöt snö kommer att belasta taket en hel del även om ett tak i mellansverige är beräknat för att klara 50 till 60 cm snödjup så ska skiten bort. Tänker ta hela veckan på mig att skotta så ska nog kroppen greja det.

Inga kommentarer: