fredag 5 februari 2010

Det här är ladan vid Riddersviks Gård, när jag gick i Hässelby Villastads skola en gång i tiden var fortfarande gården i bruk med mjölkkor. En grabb i en parallellklass bodde i en av gårdens byggnader, när jag frågade honom var han bodde någonstans svarade han "jag bor på ranchen"?? Jag stod som ett frågetecken, rancher har vi väl inte i Svedala så jag frågade om och fick samma svar. Å var finns den då undrade jag, ja du vet Riddersviks Gård sa han till slut. Som sagt han gillade västern filmer antar jag. Alltså har jag besökt ranchen Riddersvik idag bara så ni vet.

Nu tittade jag inte efter om det här är ett sto eller en hingst i alla fall fanns det inget som hängde i backen under buken vilket det ofta gör om det handlar om en hingst. Men vilka ögonfransar kan ju göra vilken Hollywoodskådis som helst grön av avund. Visst måste det vara en hovdam, sen tillkommer en fråga i mitt huvud, har hingstar också så här långa ögon fransar? Får kolla upp det vid ett annat tillfälle om ingen är snäll och upplyser mig. Inte skyggade hon för mig heller kom fram och ville hälsa, trodde nog att jag hade godis med mig. Efter lite nosande fick jag klappa henne, en riktigt vacker häst i mina ögon.

Inga kommentarer: