torsdag 25 februari 2010



Morfar fick rycka in och hämta barnbarnet på dagis idag då Nelly hade ont i ett öra. Dock var hon inte sämre än att smurfisarna kom fram, som jag sagt i tidigare inlägg de är tidlösa leksaker. Hungrig var hon också å jag som inte hade någon direkt barnmat hemma. Två ägg åkte i pannan och blev scrambled eggs, bars inte bättre än att två ägg till fixades till. Fyra ägg och macka därtill till lunch ganska bra tyckte jag. Senare mot dagens slut blev lillbrorsan hämtad på dagis av pappa, han undrade naturligtvis var Nelly var eftersom de går på samma dagis men på olika avdelningar. När den stackarn fick veta att syrran var hos morfar blev han upprörd över att han inte fick komma med till morfar och faktiskt ringde han upp mig med pappas hjälp och klagade högljutt på att ha sidsteppats, jag vill komma till dig nuuu tjöt det i luren. Så hårt kan det vara i ett barns värld. Alltså någon av de närmsta dagarna vet jag att jag har en uppgift att klara av nämligen att hämta Anton på dagis för en dag med morfar.

Ave

Inga kommentarer: