fredag 1 oktober 2010

Torsdagsgubbarna träffades som vanligt i går, jag klev av pendeln vid Årstaberg där klickade jag på rastafrisyren som naturligtvis tittade bort i samma ögonblick. Sen vidare med Tvärbanan till Liljeholmen där vi strålade samman för att inta en okey lunch på O´Learys som ska vara nån sorts genuin Boston-American Sportsbar. Sen tittade vi på vad som fanns på bokloppisen ute på Torget, många var intresserade som du ser på bilderna själv tyckte jag priserna inte stod i proportion till typen av böcker. Troligen på grund av att där inte fanns något i min smak. Därefter hade vi som mål att promenera till Alvik i princip en promenad parallellt med tvärbanan, fast vi ginade innan Gröndal upp på Essingeleden. Passerade Stadsmissionens försäljningsställe där sista bilden visar en herre som hade som hittat ett fynd i alla fall av den koncentrerade minen att döma. TumbaJan och jag som är lite nedräknade i ben och ryggar för tillfället hoppade på tvärbanan vid stationen vid Alviksbrons fäste på Stora Essingen för att åter sammanstråla med de övriga i Alvik där vi avslutade med en kall stark på Sjöboden med glatt snack. Å som sagt större bild genom att klicka på densamma gör dem mer rättvisa.    

Inga kommentarer: