torsdag 26 augusti 2010



Kolla taket på regnskyddet, ser du två små simfötter. De tillhör en fiskmås som parkerade där.



Ja så var jag igång med att träffa torsdagsgänget igen. För mig var det premiär efter sommaruppehållet medans de andra redan varit igång en tid. Idag var de vänliga mot mig och föreslog en ovanligt kort promenad beroende på min krånglande rygg. I princip blev det inte mer än cirka en halv kilometer från det ena vattenhålet vid Medborgarplatsen till den andra vid Kornhamnstorg. Så kan vi inte ha det i framtiden gubbs utan jag hänger med så långt det går å när det blir stopp viker jag av å ni gubbar kan fortsätta. Annars kommer livet att gå vidare där livremmen sitter på er, tänk på det. Sista bilden visar Jan-Erik halsandes en sån där förfärlig ALE av märke Murphy nånting, men hur fan får man ner sån där engelsk smörja som de har mage att kalla öl. Det är ju nån sorts fosterfördrivardryck. Kan inte vara lämpligt att dricka eller hur, i alla fall inte om man är en riktig svenne med Mariestadsmuskel.

Ten four and out.

Inga kommentarer: