tisdag 31 augusti 2010

Äntligen kom jag mig för att testa nya spårvagn 7. Egentligen nygammal för mig, sjuan tog jag nästan alltid till Grönan när det var dags för det årliga besöket i min ungdom.Det här vagnekipaget lär vara inlånat från något land i Europa.Tyst och fint rullar den i alla fall iväg på färden mot Waldermarsudde, kommer i snack med ett par som sätter sig bredvid mig som är här i staden och turistar, turista kan man säga att jag också gjorde. De berättar att de kommer från Blekinge, då blir jag riktigt konfunderad eftersom ingen har dialekt från Blekinge. Damen härstammade från Lappland och herrn från Dalarna snacka om lång flytt. Kolla in konduktrisens biljettväska, bara det alltså, en originalväska från spårvagnarnas storhetstid i den stolta staden Stockholm. 
Vid återresan klev en turist på vid Nordiska museet för att resa till Sergels torg som är slutstation. För det fick han punga ut med 40 bagare, inte billigt precis. Själv har jag subventionerat månadskort som pansio och tänker inte ens på att det kostar att åka kommunalt.

That´s all folks

Inga kommentarer: