söndag 18 april 2010




Streetfoto är väldans aktuellt och inne just nu. Jag tycker att det är oerhört svårt att bara slänga upp kameran och ta bilder på folk rakt upp i ansiktet och smyga är inte heller acceptabelt. Den första bilden kom till av en slump då tjejerna kom och ställde sig nära där jag stod och arrangerade ett foto vilket blev ett icke arrangerat foto för mig. Samt att hon som blev fotad såg att jag fotade och brydde sig inte, alltså OK att ta den bilden. Grabbarna som står och funderar vid Skeppsbrokajen å det gjorde de med långa tysta stunder utan prat, även de struntade i att jag sköt en bild. Antar jag också är OK. Lite värre med den sista ensamma killen framför Djurgårdsfärjans kassa, han är helt omedveten om att jag fotar å andra sidan är det nästan omöjligt att identifiera honom så jag anser nog att denna bild också är OK.

Inga kommentarer: