fredag 21 januari 2011

Kaknästornet eller Kakelsetornet som något av mina barn kallade det, för länge sedan. Hörde efter att jag skjutit bilden att normalt är inte tornet upplyst i den här omfattningen. På begäran av allmänheten hade man hörsammat detta och jag hade turen att vara där ungefär precis som belysningen hade slagits på. Det kallar jag flax.
Inte nog med att tornet var tänt, där kom också en ensam skidåkare med pannlampan riktad mot spåret. Han stakade på bra trots att det borde vara begränsande vid kvällsmörker. Det ska till bra med ISO i kameran för att över huvud taget kunna ta en sån här bild mot ett rörligt motiv. Det har jag ganska gott om i kameran, det kallar jag också flax. 
Så hade vi också pojkdrömmen inne på Tekniska Museet. Den svenska repliken av batmobilen som anses vara den bästa av alla byggda. Vilket imponerande bygge, var får dessa entusiasters sin energi ifrån? För inte räcker det med ett år för att skapa ett sådant avancerat tekniskt bygge på sin fritid! Imponerande. 
Under Essingeleden på Lilla Essingen, har jag visat i ett tidigare inlägg men då tagen med den gamla tidsmaskinen och film Tri-x. De här cementklumparna ser ju inte så roliga ut när de betraktas på avstånd, men nära inpå och på rätt plats och rätt ljus så uppstår lite magi tycker jag. Maffiga konstruktioner.

Over and out...

Inga kommentarer: