torsdag 30 december 2010

New York 86



Hösten 86 drog jag till Boston i det stora landet over there för att delta på en Power Convention under en vecka som min arbetsgivare tyckte jag kunde delta på. Sa jag naturligtvis inte nej till, hade dessutom inte besökt USA före detta besök. Två dagar i New York blev så klart inplanerat innan hemresan tog vid. Minns hur förvånad jag var eftersom vart jag än strosade i stan så träffade jag på svensktalande folk. När jag till sist tog mig upp i Empire State Building och folk där också pratade svenska var jag tvungen att fråga hur det kom sig. Det enkla svaret var att New York maran skulle ske under helgen. Till den är det populärt bland långdistanslöpare att vara med på. Stolleprov om du frågar mig. Högt är det när man kommer upp till högsta utsiktsplanet som är på 86 våningen, två hissar behövs för att nå dit upp. Den första tar en upp till 60 våningen och så ytterligare en hiss till 86 våningen. Det går att ta sig ytterligare en bit allra högst upp också via trappor som kändes alldeles för oskyddade så det skippade jag. Bilderna här är från Central Park och intill en av ingångarna till den samma. Hästekipagen hittar man utanför det där stora hotellet strax intill Central Park. Som du som kanske sett Crcodile Dundee minns som hotellet där han för första gången ser en bide och där han utanför hotellentreen frågar den färgade taxichauffören vilken stam han tillhör. 

Over and out 

Inga kommentarer: