lördag 18 december 2010

London 74



Har tagit på mig ett jättearbete nämligen att skanna av alla mina färgnegativ. Jag kallar det för "The never ending scanning" å det det är ett beslut jag tagit själv utan påverkan från någon annan. Det visade sig när jag studerade negativen att ju äldre de är desto mer har de tappat i färg. Rekommenderar alla att rädda sina dyrgripar och skanna av dem innan det är för sent. Om det ändå är för sent och färgerna har försämrats så mycket att det inte är kul att titta på dem. Kan man ändå skanna av negativen och konvertera dem till svartvitt, blir riktigt bra av det stora flertalet. De här tre bilderna är från London 1974, här har färgåtergivning blivit riktigt dålig men efter konvertering till svartvitt är de acceptabla för mig. De två översta bilderna är tagna från hotellrummets fönster nånstans utmed Queensway. Nedre bilden har jag inget minne var det togs skulle gissa att det är mera mot city? Wimpy Bar var ett känt tillhåll vad jag minns. Someone who knows, or....
Något annat som var stort det året var Pink Floyds, Dark Side of the moon. Den hade jag med mig i bagaget hem till Svedala, vill påstå att den håller utomordentligt bra än idag.

Over and out 

Inga kommentarer: