onsdag 26 maj 2010



Pendeln till den stora staden för att lämna in en film för framkallning var dagens avsikt. Halvvägs blir jag medveten om att filmen ligger kvar hemma! Alzheimer light lär det heta.
Akademibokhandeln fanns i alla fall å där inhandlade jag en bok av författaren Owe Vikström. Långsamhetens lov heter den, så här står det på baksidan:
För fort och för mycket. Rastlöshet, effektivitetskrav och stress, tankegångar som allt oftare bryts och tiden blir sönderhackad. Vad händer med en människa som alltid måste vara uppkopplad? Owe Vikström manar till motstånd mot samtidens jäkt och resonerar om vår tids stora bristvaror; livsnjutningen och det stora allvaret." Nästa anhalt Kungshallen och en smaskig cajun lunch där jag också började läsa boken, många tänkvärda saker sägs i den, rekommenderar jag alla att läsa. En halvtimmes meditation i Klara Kyrka till vacker musik framförd på flygel av duktig kvinnlig pianist. Därefter strosande i staden och gamla stan där jag också fikade på ett litet fik nära stortorget, där får man en fika och kanelbulle för 30 bagare, det måste ju vara stadens billigaste eller? Å så står den här streetsingern på stortorget, spelar och sjunger riktigt bra blues och folksånger, Anglé eller amris kan ha varit.

En bra dag alltså.

Inga kommentarer: