torsdag 4 mars 2010




Thirstygang och jag tog efter inmundigande av mat i city en promenad till Slussen och Stadsmuseet. Där vi kollade in Micke Bergs fotoutställning som i alla fall jag gillade skarpt, vad de andra egentligen tyckte vet jag inte men de är inte fotonördar som jag dess värre. Sen fanns där också många fina gamla Stockholmsbilder från Svenska Dagbladets fotoarkiv (donerat till museet) från cirka 50 - 60 år tillbaks i tiden. Staden har förändrats så mycket sen dess, riktigt svårt att känna igen och lokalisera var bilderna är tagna någonstans i Stadsmiljön idag. Vi kollade in modellen på den nya slussen igen å vi gillade den lika lite som förra gången. Av någon underlig händelse hittade vi fram till Klintan, vandrarhemmet bredvid Patricia riktiga namnet är Gustaf Af Klint men båten kallas allmänt för Klintan. Som synes blev jag inspirerad av de svartvita fotona på utställningarna och valde att konvertera mina färgbilder.

Klart slut.

Inga kommentarer: