fredag 29 januari 2010


Gillar att plåta den här kyrkan, vet inte hur många gånger hitils men många är det. Tänk dig tillbaks en sju - åtta hundra år, då Bällstaån var en farled i Mälaren, skepp av olika typer seglade förbi kyrkan kanske till och med vikingaskepp vem vet. Kyrkobesökarna kom nog både landvägen och sjövägen på den tiden. Senare troligen redan på senmedeltiden har landhöjningen inverkat så pass att av farleden har det blivit en å.
Tidningarnas nyheter toppas idag av häktningen av den före detta polischefen som på sannolika skäl är misstänkt för flera sexbrott. En man som har jobbat för etik och moral och tydligen också aktivt mot sexbrott. Den här typen av män hur f-n är de funtade ena stunden hycklande att de är rättsskaffens män som motarbetar sexualbrottslingar och samtidigt är just sexualbrottslingar.
Som polischef kan jag tänka mig att man betraktas som höjd över alla misstankar tills bubblan spricker som nu har skett. Hur många unga flickors liv har han förstört frågar jag mig också, han verkar inte ha varit ensam heller, fler har tydligen ingått i kedjan återigen enligt tidningarna så skymtar ett känt namn till där. Tankarna i mitt huvud är hur ska vi kunna skydda våra unga i samhället mot den här typen av missfoster. Hur hittar man dem innan de åstadkommit skada och vad gör vi med dem. De får vård det vet jag men blir dom av med sina sjuka drifter av det??

Märklig värd vi lever i.

Inga kommentarer: