onsdag 23 februari 2011

Under broarna i Stockholm, kul att ta sådana här udda bilder ibland. Gillar blänket i vattnet i kontrast mot det mörka brovalvet.
Hornsgatan för några veckor sedan, ser väldigt förståndigt ut att promenera med stavar. Finns det någon gångväg eller trottoar inne i stan eller i förorten som det inte är förenat med livsfara att beträda sen lång tid tillbaks. Snorhalt precis överallt. Här om dagen gick jag ut till bilen och åstadkom en saltormortal. Hände inget allvarligt hann och lägga mig på höger sida. Reste mig upp med en gång utan skråmor eller blesyrer. Rena turen skulle jag säga, det gäller att se upp var man sätter ned fötterna denna vintern.

Ett par herrar som jag och min analogpromenerande vän Krister mötte på söder för en tid sen. De uppmärksammade att vi bar på antika ljusapparater och inledde en trevlig konversation. Det visade sig att dessa herrar stannat kvar i den gamla tekniken och inte anammat den digitala revulotionen. Har med stigande intresse insett att det är en otroligt stor mängd amatörfotografer som fortsätter att hålla fast vid sina analoga kameror och ett rätt stort intresse växer hos ungdomar för den gamla analoga tekniken. Var säker på att den inte kommer att dö ut om ens nånsin.
Ave