onsdag 22 september 2010

Lite vimmelbilder från den stora huvudstaden Stockholm, ganska så liten internationellt sett. Har ändå behållit en ganska unik karaktär under många år, tills nu. För nu tycker jag att den håller på att byggas bort. Ibland undrar jag är det bara jag som reagerar på t.ex de j-a fula mastodonthusen som numera fullständigt skymmer Centralstationen och fler ska byggas runt om i staden. Ur led är tiden var det någon sa i tidernas begynnelse, och jag håller med. Översta bilden fick jag en känsla av att damen som vänder sig bort från de övriga målmedvetna resenärerna funderade på om det verkligen var rätt tåg för henne. Nästa bilder är från Kungshallen en dag vid lunchtid. Där efter ute på Kungsgatan vid Konserthuset med lunchflanörer. Sen ser du två tänkare på en bänk i Gallerian på Hamngatan. Sist och längst ned restaurang Strömmen vid Slussen, en öl en kvinna långt borta i tanken, så tänker jag när jag tar den bilden. Sen så är det som vanligt att bilderna blir bättre att titta på om du klickar på dem för större bild.. 

Ut å klicka med era kameror nu

Inga kommentarer: