onsdag 30 december 2009



Plusgrader och minusgrader i en salig blandning ger i alla fall lite frost på grenar och blad, alltid kul att försöka avbilda. Förkylningen ska vi inte tala om, på julafton kulminerade själva förkylningen för att efter julen övergå i en hosta som är otroligt enerverande. Jag misstänker en ung mamma för att ha delat med sig av den. Jag nämner inte vem så har jag inget sagt. Om ett och ett halvt dygn har det första decenniet av 2000 talet passerat, ett snabbare decennium vete sjutton om jag tidigare har upplevt. Vete fanken om vi inte är tvungna att försöka lugna ned nästa decennium så det åtminstone kommer att kännas som att det bestått av 20 år istället för 10 år. Tempot där ute i världen borde också dämpas ned en aning, många av de som har ett arbete tycks arbeta mer än 40 timmars vecka. Tänk om fler av dem arbetade mindre och därmed gav jobb till arbetslösa, bara en utopi jag brukar tänka på då och då.

That´s all

Inga kommentarer: